2 Νοε 24
Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στη διδακτική της Ιστορίας
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ & ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών «Γεννάδειο» σας προσκαλεί να συμμετέχετε σε μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο σεμινάριο θα επιχειρηθεί να αναδειχθούν:- Η σημασία της προσέγγισης των πηγών στη διδασκαλία του μαθήματος.
- Η αξιοποίηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας για την υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος.
- Η χρήση των νέων τεχνολογιών για τον οπτικοακουστικό εμπλουτισμό της διδασκαλίας.
- Η διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος μέσα κι από τις αναπαραστάσεις της ιστορίας στη λογοτεχνία και στον κινηματογράφο.
- Η διεπιστημονική προσέγγιση του μαθήματος.
- Θα προταθούν μέθοδοι, τεχνικές και μέσα διδασκαλίας που στοχεύουν στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των εφήβων.
Η επιμόρφωση θα γίνεται κάθε δεύτερη Τετάρτη και ώρα 19.00- 21.00 μμ.
Θα διαρκέσει από τα μέσα Νοεμβρίου έως τις αρχές Απριλίου.
Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Webex
Ηλεκτρονική διεύθυνση επιμόρφωσης:
https://minedu-secondary2.webex.com/meet/evcholeva
Παρακαλώ δηλώστε συμμετοχή στην παρακάτω φόρμα:
https://forms.gle/xa9VJkWmHpskYQtW8
Η Συντονίστρια
Χολέβα Ευαγγελία
Δρ Νεότερης Βαλκανικής Ιστορίας, ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Χαιρετισμοί
- Ο πρόεδρος της ΔΕΠΠΣ Καθηγητής Ηλεκτρονικής Φυσικής κ. Γ. Τόμπρας.
- Η Πρόεδρος του ΕΠΕΣ του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών κ. Ι. Κομνηνού, Επ. Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, ΕΚΠΑ.
- Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Α΄ Αθήνας και μέλος του ΕΠΕΣ του 1ο Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών, Ιστορικός κ. Ασπασία Παυλοπούλου.
- Ο πρόεδρος της ΔΕΠΠΣ Καθηγητής Ηλεκτρονικής Φυσικής κ. Γ. Τόμπρας.
- Η Πρόεδρος του ΕΠΕΣ του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών κ. Ι. Κομνηνού, Επ. Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, ΕΚΠΑ.
- Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Α΄ Αθήνας και μέλος του ΕΠΕΣ του 1ο Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών, Ιστορικός κ. Ασπασία Παυλοπούλου.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΟΜΙΛΗΤΗΣ | ΘΕΜΑ |
13 -11- 2024 | Σιδηρόπουλος Δημήτρης Υπ. Δρ Βυζαντινής Ιστορίας στο Α.Π.Θ. | «Περιοδολόγηση της Βυζαντινής Ιστορίας. Τομές, θεσμοί, πολιτικές εξελίξεις». Αφορμή για τη διδακτική πρόταση είναι η ενότητα για την Βυζαντινή Εποχή στα ΝΠΣ της Α΄ λυκείου |
20- 11- 2024 | Χολέβα Ευαγγελία Δρ Ιστορίας, ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός | Κριμαϊκός πόλεμος (1853-1856): Αιτίες και συνέπειες της πρώτης μεγάλης κρίσης του Ανατολικού Ζητήματος. Αφορμή για τη διδακτική πρόταση οι αναφορές στον Κριμαϊκό πόλεμο στο βιβλίο Ιστορίας Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, αλλά και το κεφάλαιο για το Ανατολικό Ζήτημα της Β΄ λυκείου στα ΝΠΣ. |
05- 12 -2024 Κατ’ εξαίρεση η συνάντηση αυτή θα γίνει την Πέμπτη 5/12/24 στις 19:00 | Μπαρλαγιάννης Θανάσης Ερευνητής Γ΄, Κέντρο Έρευνας της Ιστορίας του Νεότερου Ελληνισμού, Ακαδημία Αθηνών. | «Πηγές για την ιστορία των επιδημιών: από τη διαθεματικότητα στη διεπιστημονικότητα - το παράδειγμα της χολέρας του 1854». |
18 -12 -2024 | Χατζηαναστασίου Τάσος Δρ Ιστορίας - Εκπαιδευτικός | «Το Μακεδονικό Ζήτημα από το 1870-1913». Αφορμή για την διδακτική πρόταση τα κεφάλαια για τα Εθνικά Κινήματα στη ΝΑ Ευρώπη και τους Βαλκανικούς Πολέμους της Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας, αλλά και το αυτοτελές κεφάλαιο στην Γ΄ Λυκείου (Γενικής Παιδείας) με τίτλο: Το Μακεδονικό Ζήτημα στην ενότητα Διεθνή Ζητήματα στα ΝΠΣ. |
15 -01 -2025 | Ανδριώτης Νίκος Ιστορικός – Εκπαιδευτικός Δρ Ιστορίας | «Η εγκατάσταση των προσφύγων του 1922 στην Ελλάδα κατά τον Μεσοπόλεμο: αστική και αγροτική αποκατάσταση». Αφορμή και διδακτικό παράδειγμα η ενότητα του κεφαλαίου του βιβλίου Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου, με τίτλο: «Η αποκατάσταση των προσφύγων", αλλά και η ενότητα 44 του βιβλίου της Γ΄ Γυμνασίου (ενότητα 28 του νέου ΝΠΣ). |
29 - 01- 2025 | Μπαλτάς Ανδρέας Δρ Ιστορίας - Εκπαιδευτικός Ζαχαράτου Φροσύνη Φιλόλογος, ΜΑ Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός | Μεθοδολογικοί τρόποι χρήσης της ιστορίας του αθλητισμού στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Η μελέτη περίπτωσης της ελληνορθόδοξης κοινότητας της Σμύρνης. Ιστορία και Λογοτεχνία Προσεγγίζοντας την Ιστορία μέσα από τη διδασκαλία του αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου: Η περίπτωση του Graphic Novel "Αϊβαλί". |
12- 02 -2025 | Ντούπα Ευαγγελία Φιλόλογος, MEd στις Επιστήμες της Αγωγής, MA "Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου κι Εκπαίδευση" Υπ. Δρ στο ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ Κορούλη Αθηνά Δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός | Ιστορία και Λογοτεχνία Η Μικρασιατική καταστροφή στην αλληλογραφία Ελλήνων λογοτεχνών. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση. Ιστορίες ελληνικών εμφυλίων στη λογοτεχνία: διδακτικές προτάσεις για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. |
26- 02 - 2025 | Κούκη Ελένη Δρ Ιστορίας, ερευνήτρια του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος | Η εκπαίδευση για το Ολοκαύτωμα Διαθεσιμότητες, προκλήσεις, ερωτήματα Η παρουσίαση επικεντρώνεται σε κρίσιμα ζητήματα σχετικά με την εκπαίδευση για το Ολοκαύτωμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από την εμπειρία του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, που υπήρξε πρωτοπόρο στην εισαγωγή της εκπαίδευσης για το Ολοκαύτωμα στο σχολείο. |
19- 03- 2025 | Τσούρτη Μαρίζα Εκπαιδευτικός, Μsc Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες, Ιόνιο Πανεπιστήμιο Υπ. Δρ Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας ΔΠΘ Λεουτσάκος Στάθης Δρ. Παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ – Φιλόλογος | ΜΥΘΟΣ- ΜΝΗΜΗ-ΓΝΩΣΗ «Αφετηρία μας η προφορική μαρτυρία, τελικός προορισμός μας η διάσωσή της μέσω της έντυπης και της ψηφιακής καταγραφής» Εφαρμόζοντας πρακτικές Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Α΄ τάξη του Λυκείου. |
02- 04 -2025 | Ντελλής Αχιλλέας Δρ Κινηματογραφικών Σπουδών - Φιλόλογος | Ιστορία και κινηματογράφος Ι. Οι ταινίες αφήγησης ως πηγή ιστορικής αναπαράστασης ΙΙ. Οι ταινίες τεκμηρίωσης ως πηγή ιστορικής αναπαράστασης |
09 – 04 -2025 | ΜΑ στη Βυζαντινή Αρχαιολογία και Τέχνη, Εκπαιδευτικός Μπότση Βενετία ΜΑ Προϊστορική Αρχαιολογία ΜΑ Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων, Εκπαιδευτικός | Ιστορία και Τέχνη Η Αναγέννηση και ο πολιτισμός της Αφορμή για τη διδακτική πρόταση το κεφάλαιο Αναγέννηση και Ανθρωπισμός στην Ιστορία Β΄ Λυκείου και η θεματική ενότητα: «Η Αναγέννηση και ο πολιτισμός της στην Ιστορία», Γ΄ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού στα ΝΠΣ |