13ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής
Τελετή Βράβευσης


Την 21η Νοεμβρίου 2001, το σχολείο μας είχε την τιμή να παρακολουθήσει την τελετή βράβευσης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αυτών που συμμετείχαν στον 13ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής. Η τελετή ξεκίνησε όταν ο υπουργός Παιδείας κ. Πέτρος Ευθυμίου προσήλθε.

[Λίγα λόγια γι αυτήν την διοργάνωση (η Ελληνική Εταιρία Επιστημόνων Η/Υ και Πληροφορικής έχει διακρίσεις σημαντικές σε Ολυμπιάδες.Το 1987 ξεκίνησε την λειτουργία της στην Ελλάδα. Το 1990 για πρώτη φορά διοργανώθηκε ολυμπιάδα στην Ελλάδα. Η Διεθνής Γραμματεία αποφάσισε να διοργανώσει η Ελλάδα για δεύτερη φορά Ολυμπιάδα το 2004. Ο σκοπός είναι να αναδειχθούν νέοι άνθρωποι και να υπάρχει μεγαλύτερη ανταπόκριση στις σύγχρονες απαιτήσεις.)]

Η έναρξη δόθηκε με τον λόγο του κ. Σπύρου Μπακογιάννη. Απένειμε χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους. Στο σύντομο λόγο του ανέφερε περιεκτικά, ότι γίνεται προσπάθεια να διαδοθεί η πληροφορική στην μέση εκπαίδευση μιας που, όπως σημείωσε, αναλφάβητος τα τελευταία χρόνια ονομάζεται αυτός που δεν γνωρίζει την στοιχειώδη χρήση του Η/Υ. Για την καλύτερη και την δημιουργικότερη εκμάθηση της χρήσης των Η/Υ υπάρχουν προγράμματα, με συντακτικό και γραμματική, με σκοπό το ενδιαφέρον προς αυτήν να είναι οξυμένο. Ωστόσο η εξοικείωση με την ορολογία της πληροφορικής μπορεί να υπάρξει δίχως την ανάμειξη ελληνικών και αγγλικών όρων και έτσι να μην σύρει το άρμα των Greek-English. Ούτως ή άλλως υπάρχουν γραμματοσειρές που δεν χρειάζεται η χρήση λατινικών όρων.

Μετά από τον κ.Σπύρο Μπακογιάννη το λόγο πήρε ο Υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου. Ο ίδιος μίλησε περισσότερο με αριθμούς αναφερόμενος στο έργο της κυβέρνησης και το δικό του.
”Στις εποχές μας, αναφέρει, οι προκλήσεις είναι μεγάλες και για να υπάρχει ανταπόκριση, η εκπαίδευση οφείλει να προσαρμοστεί στην νέα τάξη πραγμάτων. Τώρα πια ο αναλφαβητισμός αφορά τον τεχνολογικό τομέα και σε αυτόν έγκειται η στέρηση εργασίας δίχως να αναδεικνύεται η κοινωνική ταυτότητα. Η ένταξη της Ελλάδα στην Ε.Ε. ταυτίζεται με την κοινωνική συνοχή και την συμμετοχή στην γνώση νέων τεχνολογιών. Έτσι η εισαγωγή των Η/Υ στην παιδεία είναι αναγκαία, μια τακτική που ακολούθησαν και τα άλλα 14 κράτη.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στρατηγικό στόχο να ενωθούν όλες οι ευρωπαϊκών χωρών, βάσει της οποίας η δύναμη της γνώσης θα αποτελέσει κριτήριο για την κοινωνική συνοχή. Μιας που όλοι γνωρίζουμε ότι η αιτία που οι Η.Π.Α. προηγούνται, σε σχέση πάντα με την Ευρώπη, είναι ότι τεχνολογικά υπερέχουν λόγω της αλματώδους ανάπτυξης.

Το 1992 γίνεται η πρώτη προσπάθεια ένταξης των Η/Υ στην εκπαίδευση. Το 1996 ξεκινά η δεύτερη και πιο συστηματική προσπάθεια.

Κάποιοι ασκούν κριτική στο έργο της κυβέρνησης χαρακτηρίζοντάς την, ως κυβέρνηση λογιστών. Ωστόσο, απαντώντας σε αυτούς, είναι αυτή που συνδυάζει το όνειρο και τον λογισμό. Το πρώτο αποτελεί τον στόχο και το δεύτερο απευθύνεται σε συγκεκριμένους στόχους.

Έτσι 90% των γυμνασίων, 66% των ενιαίων Λυκείων και 54% των Σ.Ε.Τ. είναι εξοπλισμένα. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2001 θα έχει γίνει σύνδεση των σχολείων στο διαδίκτυο, αν και σε πολλά έχει γίνει νωρίτερα. Ένα ποσοστό της τάξεως του 50% των σχολείων έχει ήδη πρόσβαση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στόχος είναι όλα να έχουν πρόσβαση. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ομολογεί πως, υπάρχει καθυστέρηση με 758 σχολεία να μην έχουν Η/Υ, αλλά στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2002, 6227 δημοτικά και 1000 νηπιαγωγεία να εξοπλιστούν. Μέσα στο 2001 έχει γίνει προμήθεια 813 πλήρων εργαστηρίων σε ενιαία λύκεια , με 10 Η/Υ με server, και 113 στα Τ.Ε.Λ. και 915 βιντεοπροβολείς.
Εκτός από την εκμάθηση της χρήσης των Η/Υ από μαθητές, υπάρχουν και επιμορφωτικά προγράμματα για καθηγητές.

Όλα αυτά είναι κριτήρια σύμφωνα με τα οποία κάθε Έλληνας οφείλει να απεμπολεί κάθε τι που θέλει, “την Ελλάδα χώρα της Ψωροκώσταινας”. Κι όλο αυτό διότι η Ελλάδα είναι η 7η χώρα, στην Ευρώπη, με καλύτερο βιοτικό επίπεδο και 23η ανάμεσα στα 172 κράτη και ο Έλληνας είναι αυτός που μπορεί, ξέρει και συνεχώς αναπτύσσεται.

Φέτος το ποσοστό των εισακτέων σε Πανεπιστήμια Πληροφορικής(Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.) έφθασε το 15%, παραπάνω από κάθε άλλη χρονιά, ενώ για τις άλλες σχολές μειώθηκε κατά το 10%. Επιπλέον γίνονται και δεκαεξάμηνα σεμινάρια για μαθηματικούς, φυσικούς, βιολόγους και χημικούς.

Επιπροσθέτως, ύστερα από έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με θέμα την επίδοση των μαθητών στην χρήση των Η/Υ, βλέπουμε ότι οι μαθητές από 15 έως 18 έχουν εξοικειωθεί με το αντικείμενο, σε ποσοστό 78,2% - ένα πολύ υψηλό επίπεδο για το επίπεδο της Ευρώπης. Κι όλο αυτό προέρχεται κατά 40% από το σχολείο και το υπόλοιπο 60% από Internet café, φίλους κ.λ.π.

Κλείνοντας, αναφέρει ότι, το 2004 με την Ολυμπιάδα Πληροφορικής που θα συμπέσει με την αθλητική, θα τιμηθούν ξανά τα ελληνικά χρώματα”.

Μετά τον λόγο του υπουργού κ. Πέτρου Ευθυμίου, ακολούθησε ο κ. Παναγιώτης Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων.
Υπογράμμισε ότι υπάρχει μια βασική ιδιαιτερότητα, η οποία είναι διμελής. Αφ’ ενός η τεχνολογία, πρέπει να είναι αυτή που θα αποτελέσει μέσο επίτευξης των στόχων και το έμψυχο δυναμικό θα είναι αυτό που με αυτοπεποίθηση, θα είναι έτοιμο να ανταγωνιστεί, να διαγωνιστεί, να συναγωνιστεί και να συνανταγωνιστεί. Αφ’ ετέρου το περιεχόμενο θα ενταχθεί αποτελώντας τρόπο επικοινωνίας.
Κλείνει, το λόγο του, αναφερόμενος στον επιστημονικό διαγωνισμό που υφίσταται χάριν σύμπραξης με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και από την αρωγή που προσφέρουν καταρτισμένοι καθηγητές μέσω φροντιστηριακών βοηθημάτων.

Ο κ. Θωμάς Σφυκόπουλος, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής & Επικοινωνιών Πανεπιστημίου Αθηνών, και ως καθηγητής των Θετικών Επιστημών, του τμήματος Πληροφορικής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, πιστεύει πως πρέπει να προωθηθεί, ακόμη περισσότερο, η χρήση των Η/Υ και της Πληροφορικής, γενικότερα (μιας που τα ελληνικά τμήματα Πληροφορικής είναι από τα καλύτερα της Ευρώπης). Τελειώνοντας κάνει ένα λογοπαίγνιο, διερωτώμενος αν οι Θετικές Επιστήμες -αναφερόμενος στον εαυτό του- θα μπορούσαν να στηρίξουν τις Θεωρητικές -αναφερόμενος στον Υπουργό- και το αντίστροφο, στην κατάρτιση τους σε θέματα Πληροφορικής, διότι φαινομενικά υπάρχει χάσμα, αλλά κατά βάση ταυτίζονται.

Ο κ. Σπύρος Βυζάντιος, Μέλος Δ.Σ. Σ.Ε.Π.Ε., ήταν αυτός που έκλεισε τις ομιλίες. Με το λόγο του επεσήμανε την σημαντικότητα της ύπαρξης της πληροφορικής. Την θεωρεί, λοιπόν, μέσο κοινωνικής πληροφόρησης και γνώσης. Η εταιρεία “BY COMPUTER” επιβεβαιώνει συνεχώς το παραπάνω μέσω πληροφοριών, που συλλέγει και μελετών - ερευνών που δημοσιεύει.

ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: ΤΣΙΤΣΙΜΗΝΗΣ
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ: ΤΣΟΥΚΑΛΙΔΗΣ (υποτροφία στο Μ.Ι.Τ.)
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ: ΛΙΜΠΙΡΙΔΗΣ
4ο ΒΡΑΒΕΙΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
5ο ΒΡΑΒΕΙΟ: ΤΣΟΥΚΑΛΙΔΗΣ

Και η τελετή βράβευσης δε θα μπορούσε να κλείσει αλλιώς, παρά μόνον με μουσική υπόκρουση από τα εργαστήρια παραδοσιακής και κλασικής μουσικής, με αναφορές στ και το έργο του κ. Κ.Μόσχου που ηχητικό και οπτικό υλικό μέσα από ηλεκτρικά συστήματα.

Βισκαδουράκη Ηλέκτρα

 

 

t    Αρχική σελίδα Το σχολείο Ιστορικό Δραστηριότητες ΑΕΙ-ΤΕΙ Διακρίσεις Notre école  Our school  Unsere schule  u