18 Οκτ 25
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδακτική της Ιστορίας (Πρόσκληση, πρόγραμμα και δήλωση συμμετοχής)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ & ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ)
Το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών-«Γεννάδειο» σας προσκαλεί για δεύτερη συνεχή χρονιά να συμμετέχετε σε μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο σεμινάριο θα επιχειρηθεί να αναδειχθούν:
- Η σημασία της προσέγγισης των ιστορικών πηγών στη διδασκαλία του μαθήματος.
- Η αξιοποίηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας για την υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος.
- Η χρήση των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων για τον οπτικοακουστικό εμπλουτισμό της διδασκαλίας.
- Η διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος μέσα κι από τις αναπαραστάσεις της ιστορίας στη λογοτεχνία, στα κόμικς και στον κινηματογράφο.
- Θα προταθούν μέθοδοι, τεχνικές και μέσα διδασκαλίας που στοχεύουν στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των εφήβων.
Η επιμόρφωση θα γίνεται κάθε δεύτερη Τετάρτη και ώρα 19.00-21.00 και θα διαρκέσει από τις 5 Νοεμβρίου 2025 έως τις 22 Απριλίου 2026
Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Teams της Microsoft
Παρακαλώ δηλώστε συμμετοχή στην παρακάτω φόρμα: https://forms.gle/NVNQapeVXkPoX6pq9
Η Συντονίστρια
Χολέβα Ευαγγελία
Δρ Νεότερης Βαλκανικής Ιστορίας, ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Χαιρετισμοί
- Η Διευθύντρια της Α΄ Δ.Δ.Ε. Αθηνών Δρ Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης και της Τεχνολογίας, κ. Αικατερίνη Αραμπατζή.
- Η Πρόεδρος του ΕΠΕΣ του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών Δρ Ιωάννα Κομνηνού, Επ. Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, ΕΚΠΑ.
- Η Επιστημονικά Υπεύθυνη του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών Δρ Αρχαίας Ιστορίας Πανεπιστημίου Ludwig-Maximilian Μονάχου, κ. Ασπασία Παυλοπούλου.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΟΜΙΛΗΤΕΣ | ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ |
05–11-2025 | Παυλοπούλου Ασπασία Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Εξωτερική Επιστημονική Συνεργάτις του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών Ε.Ι.Ε. Μαστραπάς Αντώνης Δ.Φ. πρώην Σύμβουλος Α' του ΙΕΠ | «Σικελική Εκστρατεία: Το μεγαλεπίβολο όραμα και η κροτώδης συντριβή. Ένα παράδειγμα διδασκαλίας της Αρχαίας Ιστορίας μέσω των πηγών». «Η ελληνική πόλις κατά την πλήρη διαμόρφωσή της (ύστεροι αρχαϊκοί, κλασικοί χρόνοι): Μια διδακτική προσέγγιση ενότητας του μαθήματος της Ιστορίας Α΄ Λυκείου των νέων ΠΣ». |
19–11-2025 | Καραφωτιάς Αλέξανδρος Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Ηροδότου Κωνσταντίνος Εκπαιδευτικός, Δρ Φιλοσοφίας του Παν/μίου Paris 8 Vincennes-à-Saint-Denis. Διδάσκων του Τμήματος Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ | «Ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία: μια διερευνητική προσέγγιση στην πρώτη φάση της βιομηχανικής επανάστασης».
|
03-12-2025 | Χολέβα Ευαγγελία Εκπαιδευτικός, Δρ Ιστορίας, ΕΚΠΑ Μαύρου Στέλλα Εκπαιδευτικός στη Λεόντειο Σχολή Ν. Σμύρνης, Δρ Διδακτικής της Ιστορίας, ΔΠΘ | «Η διδασκαλία της Μεγάλης Ιδέας από την πλευρά των Ελλήνων κι από την πλευρά των Οθωμανών. Μεταμορφώσεις του εθνικού ιδεολογήματος».
|
17-12-2025 | Τσούρτη Μαρίζα Εκπαιδευτικός, Μsc Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες, Ιόνιο Παν. Υπ. Δρ ΔΠΘ Παναγιώτης Γατσωτής Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΔΔΕ Α΄ Αθήνας | «Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας». «Γραμμένο με μολύβι στο σφραγισμένο βαγόνι»: Αναπλαισιώνοντας διδακτικά ένα ποίημα για το Ολοκαύτωμα». |
14-01-2026 | Γαλανός Ανδρέας Εκπαιδευτικός, Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας | «Από τις ιστορικές πηγές στα prompts —and back: Τεχνητή νοημοσύνη και Διδασκαλία της Ιστορίας». |
28-01-2026 | Κωνσταντίνα Σάιτ Εκπαιδευτικός, Ιστορικός | «Η Ιστορία συναντά την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη: σχεδιασμός και διαφοροποίηση της μαθησιακής διαδικασίας στην πράξη». |
11-02–2026 | Ντελλής Αχιλλέας Εκπαιδευτικός, Δρ Κινηματογραφικών Σπουδών Μήτσου Γιάννης Εκπαιδευτικός, Δρ Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ. Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΕΑΠ | «Από το γουέστερν στο Ολοκαύτωμα: η κινηματογραφική περιπέτεια του σιδηρόδρομου». «Απεικονίσεις του παρελθόντος. Η ιστορία στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο». |
25-02-2026 | Μουλά Ευαγγελία Επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Δωδεκανήσου Στουραΐτης Ηλίας Εκπαιδευτικός, Δρ Ψηφιακής Ιστορίας, μεταδιδακτορικός ερευνητής ΔΠΘ - μέλος ΕΜΕΛ | «Ιστορία και graphic novels». «Παίζοντας με το ιστορικό παρελθόν: ένα διδακτικό σενάριο παιχνιδοκεντρικής μάθησης για το 1821». |
11-03-2026 | Τζανετοπούλου Αρετή Σύμβουλος εκπαίδευσης Φιλολόγων Ν. Μαγνησίας Καφετζάκη Τόνια Διευθύντρια Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Δρ Ιστορίας | «Ο διάλογος της πεζογραφίας της γενιάς του '30 με την Ιστορία: το παράδειγμα της Μικρασιατικής καταστροφής».
|
01-04-2026 | Ντούπα Ευαγγελία Εκπαιδευτικός, Υπ. Δρ Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ΕΚΠΑ Κολοβός Γιάννης Εκπαιδευτικός, μεταδιδακτορικός ερευνητής ΕΚΠΑ Κορούλη Αθηνά Εκπαιδευτικός, Δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ | «Ο Εθνικός Διχασμός στην επιστολογραφία και στις ημερολογιακές καταγραφές σημαντικών προσωπικοτήτων της εποχής». «Η Μεταπολίτευση στη λογοτεχνία: η ιστορία που έγινε αφήγηση. Εκπαιδευτικό σενάριο 45' για μαθητικό κοινό Γ΄ Λυκείου». |
22-04-2026 | Νέζη Μαρία Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΔΔΕ Α΄ Αθήνας Ζαχαράτου Ευφροσύνη Εκπαιδευτικός, ΜΑ Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ | «Συναναγνώσεις Λογοτεχνίας και Ιστορίας: Σχεδιάζοντας ένα διδακτικό σενάριο». «Η περίπτωση του αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου μέσα από τον διαθεματικό διάλογο Λογοτεχνίας – Ιστορίας». |
