ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

18 Οκτ 25

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδακτική της Ιστορίας (Πρόσκληση, πρόγραμμα και δήλωση συμμετοχής)



Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ & ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ)

Το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών-«Γεννάδειο» σας προσκαλεί για δεύτερη συνεχή χρονιά να συμμετέχετε σε μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Στο σεμινάριο θα επιχειρηθεί να αναδειχθούν:

  • Η σημασία της προσέγγισης των ιστορικών πηγών στη διδασκαλία του μαθήματος.
  • Η αξιοποίηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας για την υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος.
  • Η χρήση των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων για τον οπτικοακουστικό εμπλουτισμό της διδασκαλίας.
  • Η διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος μέσα κι από τις αναπαραστάσεις της ιστορίας στη λογοτεχνία, στα κόμικς και στον κινηματογράφο.
  • Θα προταθούν μέθοδοι, τεχνικές και μέσα διδασκαλίας που στοχεύουν στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των εφήβων.

Η επιμόρφωση θα γίνεται κάθε δεύτερη Τετάρτη και ώρα 19.00-21.00 και θα διαρκέσει από τις 5 Νοεμβρίου 2025 έως τις 22 Απριλίου 2026

Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας  Teams της Microsoft

Παρακαλώ δηλώστε συμμετοχή στην παρακάτω φόρμα: https://forms.gle/NVNQapeVXkPoX6pq9


 Η Συντονίστρια

Χολέβα Ευαγγελία

Δρ Νεότερης Βαλκανικής Ιστορίας, ΕΚΠΑ - Εκπαιδευτικός




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Χαιρετισμοί

  • Η Διευθύντρια της Α΄ Δ.Δ.Ε. Αθηνών Δρ Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης και της Τεχνολογίας, κ. Αικατερίνη Αραμπατζή.
  • Η Πρόεδρος του ΕΠΕΣ του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών Δρ Ιωάννα Κομνηνού, Επ. Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, ΕΚΠΑ.
  • Η Επιστημονικά Υπεύθυνη του 1ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών Δρ Αρχαίας Ιστορίας Πανεπιστημίου Ludwig-Maximilian Μονάχου, κ. Ασπασία Παυλοπούλου.


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 

ΟΜΙΛΗΤΕΣ 

ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

05–11-2025



Παυλοπούλου Ασπασία

Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Εξωτερική Επιστημονική Συνεργάτις του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών Ε.Ι.Ε.



Μαστραπάς Αντώνης

Δ.Φ. πρώην Σύμβουλος Α' του ΙΕΠ



«Σικελική Εκστρατεία: Το μεγαλεπίβολο όραμα και η κροτώδης συντριβή.  Ένα παράδειγμα διδασκαλίας της Αρχαίας Ιστορίας μέσω των πηγών». 




«Η ελληνική πόλις κατά την πλήρη διαμόρφωσή της (ύστεροι αρχαϊκοί, κλασικοί χρόνοι): Μια διδακτική προσέγγιση ενότητας του μαθήματος της Ιστορίας Α΄ Λυκείου των νέων ΠΣ».

19–11-2025



Καραφωτιάς Αλέξανδρος

Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας



Ηροδότου Κωνσταντίνος

Εκπαιδευτικός, Δρ Φιλοσοφίας του Παν/μίου Paris 8 Vincennes-à-Saint-Denis. Διδάσκων του Τμήματος Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ

«Ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία: μια διερευνητική προσέγγιση στην πρώτη φάση της βιομηχανικής επανάστασης».




«Μια πρόταση για τη διδασκαλία του Διαφωτισμού στη Β' Λυκείου».

03-12-2025




Χολέβα Ευαγγελία

Εκπαιδευτικός, Δρ Ιστορίας, ΕΚΠΑ




Μαύρου Στέλλα

Εκπαιδευτικός στη Λεόντειο Σχολή Ν. Σμύρνης, Δρ Διδακτικής της Ιστορίας, ΔΠΘ

«Η διδασκαλία της Μεγάλης Ιδέας από την πλευρά των Ελλήνων κι από την πλευρά των Οθωμανών. Μεταμορφώσεις του εθνικού ιδεολογήματος».




«Μια απόπειρα πολυπρισματικής προσέγγισης της Συνθήκης της Λωζάνης».

17-12-2025



Τσούρτη Μαρίζα

Εκπαιδευτικός, Μsc Ιστορική Έρευνα, Διδακτική  και Νέες Τεχνολογίες, Ιόνιο Παν. Υπ. Δρ ΔΠΘ


Παναγιώτης Γατσωτής

 Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΔΔΕ Α΄ Αθήνας

«Β΄  Παγκόσμιος Πόλεμος: Εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».




«Γραμμένο με μολύβι στο σφραγισμένο βαγόνι»: Αναπλαισιώνοντας διδακτικά ένα ποίημα για το Ολοκαύτωμα».

14-01-2026


Γαλανός Ανδρέας

Εκπαιδευτικός, Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας 

«Από τις ιστορικές πηγές στα prompts —and back: Τεχνητή νοημοσύνη και Διδασκαλία της Ιστορίας».

28-01-2026


Κωνσταντίνα Σάιτ

Εκπαιδευτικός, Ιστορικός



«Η Ιστορία συναντά την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη: σχεδιασμός και διαφοροποίηση της μαθησιακής διαδικασίας στην πράξη».

11-02–2026


Ντελλής Αχιλλέας

Εκπαιδευτικός, Δρ Κινηματογραφικών Σπουδών 


Μήτσου Γιάννης

Εκπαιδευτικός, Δρ Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ. Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΕΑΠ

«Από το γουέστερν στο Ολοκαύτωμα: η κινηματογραφική περιπέτεια του σιδηρόδρομου».



«Απεικονίσεις του παρελθόντος. Η ιστορία στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο».

25-02-2026


Μουλά Ευαγγελία

Επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Δωδεκανήσου


Στουραΐτης Ηλίας 

Εκπαιδευτικός, Δρ Ψηφιακής Ιστορίας, μεταδιδακτορικός ερευνητής ΔΠΘ - μέλος ΕΜΕΛ

«Ιστορία και graphic novels».






«Παίζοντας με το ιστορικό παρελθόν: ένα διδακτικό σενάριο παιχνιδοκεντρικής μάθησης για το 1821».

11-03-2026



Τζανετοπούλου Αρετή

Σύμβουλος εκπαίδευσης Φιλολόγων Ν. Μαγνησίας



Καφετζάκη Τόνια 

Διευθύντρια Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Δρ Ιστορίας


«Ο διάλογος της πεζογραφίας της γενιάς του '30 με την Ιστορία: το παράδειγμα της Μικρασιατικής καταστροφής».



«Ηλία Βενέζη, Γαλήνη: μια εμβληματική λογοτεχνική απόδοση εγκατάστασης προσφύγων του 1922. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση».

01-04-2026



Ντούπα Ευαγγελία

ΕκπαιδευτικόςΥπ. Δρ Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ΕΚΠΑ



Κολοβός Γιάννης

Εκπαιδευτικός, μεταδιδακτορικός ερευνητής ΕΚΠΑ

Κορούλη Αθηνά

Εκπαιδευτικός, Δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ

«Ο Εθνικός Διχασμός στην επιστολογραφία και στις ημερολογιακές καταγραφές σημαντικών προσωπικοτήτων της εποχής».





«Η Μεταπολίτευση στη λογοτεχνία: η ιστορία που έγινε αφήγηση. Εκπαιδευτικό σενάριο 45' για μαθητικό κοινό Γ΄ Λυκείου».

22-04-2026



Νέζη Μαρία

Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, ΔΔΕ Α΄ Αθήνας



Ζαχαράτου Ευφροσύνη

Εκπαιδευτικός, ΜΑ Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ 

«Συναναγνώσεις Λογοτεχνίας και Ιστορίας: Σχεδιάζοντας ένα διδακτικό σενάριο».



«Η περίπτωση του αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου μέσα από τον διαθεματικό διάλογο Λογοτεχνίας – Ιστορίας».


                                                                                                                                      



Newsletter

Στοιχεία Επικοινωνίας

Ηπίτου 15, Αθήνα 105 57 Τηλ: 21 0322 1687 Email: mail@1lyk-peir-gennad.att.sch.gr